Dr. Tanja Černe je profesorica defektologije za otroke z motnjami v telesnem, duševnem in gibalnem razvoju, zaposlena v Svetovalnem centru za otroke, mladostnike in starše Ljubljana od leta 1995. Je strokovnjakinja na področju specialnopedagoškega diagnostičnega ocenjevanja, specialnopedagoške obravnave in svetovanja predšolskim otrokom z odstopanji na področjih pozornosti, motorike in predučnih spretnosti ter šolskim otrokom in mladostnikom z razvojnimi, učnimi in specifičnimi učnimi težavami, motnjami pozornosti in aktivnosti, motnjami avtističnega spektra ter sopojavnimi motnjami. Pri svojem strokovnem delu svetuje tudi staršem, vzgojiteljem/učiteljem in svetovalnim delavcem na šolah pri vključevanju otrok in mladostnikov s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami v vrtec, osnovno in srednjo šolo ter izvajalcem dodatne strokovne pomoči pri nudenju dodatne strokovne pomoči, saj je profesionalne izkušnje pridobila tudi na osnovnih šolah kot izvajalka dodatne strokovne pomoči ter kot svetovalna delavka.
Vodi skupine mladostnikov za učenje učenja, v sodelovanju s klinično logopedinjo delavnice za otroke, rizične za razvoj specifičnih učnih težav, in njihove starše ter skupine strokovnega spremljanja in svetovanja s supervizijsko obliko dela za učitelje, svetovalne delavce in izvajalce dodatne strokovne pomoči. Vodi tudi skupino staršev otrok z disleksijo, disortografijo in disgrafijo, sodeluje v skupini staršev otrok z motnjo pozornosti in aktivnosti, v skupini staršev otrok z motnjo avtističnega spektra ter v komisijah za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami, kjer je sedaj članica, bila pa je tudi predsednica. Izvaja predavanja za starše, učitelje ter druge strokovne delavce. Na Pedagoški fakulteti v Mariboru in v Ljubljani je bila zaposlena kot zunanja visokošolska sodelavka in kot asistentka za specialnopedagoško področje, kjer je vodila vaje za študente inkluzivne pedagogike, logopedije in razrednega pouka. Sodeluje pri izvedbi hospitacij za študente specialne in rehabilitacijske pedagogike ter v mentorskem procesu študentov, pripravnikov in specializantov drugih strok. Napisala je več poljudnih, strokovnih in znanstvenih člankov, zbirko zloženk na temo samoregulacijskega učenja, učne kartice z imenom: Kako se najboljše učim?, monografijo z naslovom Pomoč otrokom z motnjo pozornosti in aktivnosti, monografijo z naslovom Ocenjevanje in krepitev metakognicije pri učencih in dijakih z učnimi težavami, monografijo z naslovom Vodenje skupin za učenje učenja v soavtorstvu, monografijo z naslovom Uporaba principov in tehnik nevrolingvističnega programiranja ter učnega coachinga pri poučevanju učencev s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami ter monografijo z naslovom Razumeti disleksijo, disortografijo in disgrafijo. S strokovnimi prispevki je sodelovala pri pripravi različnih strokovnih publikacij, poglavij monografij ter webinarjev. Doma in v tujini se je dodatno usposabljala iz vsebin splošnih in specifičnih učnih težav, motnje pozornosti in aktivnosti, samodeterminacijske teorije, pedagoške kineziologije, nevrolingvističnega programiranja, učnega coachinga, spontanega in aktivnega učenja na osnovi montessori pedagogike, kognitivno-vedenjske terapije, logoteorije in logoterapije ter drugih vsebin s področja duševnega zdravja otrok in mladostnikov.
Dodiplomski in doktorski študij je zaključila na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Njeno razvojno-raziskovalno delo se nanaša na področja kognitivnih procesov, ki so povezani z učenjem, učno motivacijo, metakognicijo in učno samoregulacijo ter specifičnimi kognitivni primanjkljaji – disleksijo, disgrafijo, disortografijo, motnjo pozornosti in aktivnosti ter motnjo avtističnega spektra.
Je članica društva Bravo, Društva specialnih in rehabilitacijskih pedagogov Slovenije ter Zbornice specialnih in rehabilitacijskih pedagogov in drugih pedagogov v zdravstvu, kjer je članica upravnega odbora ter vodi intervizijsko-supervizijsko skupino oz. skupino za profesionalno spremljanje na osnovi coachinga.